Konstrukcje stalowe Konstal – ze Stalowej 9 na drugi kraniec świata

TL;DR

  • Zrealizowaliśmy zamówienie na konstrukcje stalowe do fotowoltaiki, które trafiły aż na Polinezję Francuską.
  • Elementy wykonane ze stali S355J2 (łącznie 9 667 kg) przygotowaliśmy pod najsurowszą klasę korozyjności C5-M zgodnie z ISO 1461.
  • Specjalne zabezpieczenia transportowe i certyfikowane drewno zapewniły bezpieczeństwo ładunku w drodze przez Ocean Spokojny.
  • To kolejny krok w eksporcie polskiej stali — poza rynkami Francji, Danii i Szwecji.
widok ogólny przygotowanych elementów do wysyłki

Ze Stalowej 9 – na drugi kraniec świata!

Nasi koledzy z działu „Produkcja” w Konstalu poszerzają swoją wiedzę geograficzną. Po zamówieniach związanych z tworzeniem konstrukcji stalowych, które trafiały na europejski rynek, m.in. do Francji, Danii i Szwecji, zrealizowaliśmy takie, które popłynęło aż na Polinezję Francuską! Projekt dotyczył konstrukcji stosowanych w sektorze OZE.

Sprawdź nasze realizacje

Gdzie jest Polinezja Francuska?

Na początek szybka lekcja geografii. W Polsce, mówiąc „antypody”, mamy na myśli Australię, Nową Zelandię i okolice. Dla mieszkańców innych krajów antypody znajdują się w innym miejscu — to punkt po przeciwnej stronie kuli ziemskiej. Wyobraź sobie jabłko i szpikulec: miejsce wyjścia szpikulca to antypody punktu wbicia.

załadunek/układ elementów w paczkach przed transportem

Z Polskiej stali na antypody

Tyle geografii — teraz o stali. Właśnie na antypody popłynęły ostatnio konstrukcje z Konstalu. Zlecenie, które zrealizowaliśmy dla klienta z Francji, dotyczyło wykonania konstrukcji stalowych, które posłużą w montażu fotowoltaiki. Jeszcze nigdy nie wykonywaliśmy zamówienia, którego efekty docelowo miały trafić tak daleko. Konstrukcje stworzone na ul. Stalowej 9 popłynęły do Polinezji Francuskiej — na sam środek Oceanu Spokojnego.

etale stalowe: dwuteowniki, rury, otwory montażowe

Najsurowsze warunki korozyjne — C5-M i ISO 1461

Nie było to byle jakie zamówienie — 146 elementów ze stali konstrukcyjnej S355J2 (m.in. z dwuteowników i rur do montażu na śruby; łącznie: 9 667 kg) musiało zostać przygotowanych tak, by maksymalnie długo służyć w środowisku morskim.
Wymagania obejmowały:

  • cynkowanie ogniowe wg normy ISO 1461,
  • klasę korozyjności C5-M (środowisko morskie),
  • odpowiednią zawartość krzemu i fosforu w stali,
  • śrutowanie przed cynkowaniem, aby uzyskać właściwą grubość powłoki.

Mówiąc prościej — w warunkach Polinezji Francuskiej korozja atakuje szybciej, dlatego zastosowaliśmy specjalne, niecodzienne zabiegi, które zabezpieczają stal na lata.

zbliżenie na powłokę po cynkowaniu

Logistyka i zabezpieczenia transportowe

To jeszcze nie wszystko. Przesyłka wyeksportowana do Polinezji musiała mieć specjalne, zabezpieczające plomby, które można zerwać dopiero na miejscu. Do przygotowania załadunku użyliśmy certyfikowanego drewna — wszystko po to, by konstrukcje bezpiecznie dotarły w trudnych warunkach morskich.

zabezpieczone pakiety z plombami

Polska stal podbija rynki zagraniczne

Firma Konstal od lat specjalizuje się w produkcji stalowych konstrukcji, zdobywając uznanie nie tylko na rynku krajowym, ale również za granicą. Nasze produkty trafiają do takich krajów jak Francja, Dania i Szwecja — a teraz jeszcze dalej. Wyróżnia nas dbałość o szczegóły oraz stosowanie sprawdzonych gatunków stali, takich jak S355.

Odwiedź stronę główną Konstal

Od prostych słupów do zaawansowanych projektów

Nasza przygoda z rynkami zagranicznymi rozpoczęła się od prostych projektów, jak dostawa słupów budowlanych do Szwecji. Dziś realizujemy znacznie bardziej skomplikowane zadania: produkujemy kontenery do spalania biomasy, przeciwwagi do maszyn budowlanych oraz konstrukcje stalowe dla OZE — jak w opisywanym projekcie fotowoltaicznym na Oceanie Spokojnym.

elementy gwintowane / montażowe w zbliżeniu

Zobacz trasę

Zachęcamy do obejrzenia krótkiego materiału z drogi ładunku:

FAQ

Jaką stal wykorzystano w projekcie?
S355J2 — stal konstrukcyjna o wysokiej wytrzymałości i dobrych parametrach spawalniczych.

Jak zabezpieczono elementy na warunki morskie?
Cynkowanie ogniowe wg ISO 1461, klasa korozyjności C5-M, śrutowanie przed cynkowaniem oraz kontrola składu stali.

Ile elementów obejmowało zamówienie i jaka była masa?
146 elementów, łączna masa 9 667 kg.

Dlaczego użyto certyfikowanego drewna do załadunku?
Ze względu na wymogi transportu międzynarodowego i długiej trasy morskiej — certyfikowane drewno ogranicza ryzyka biologiczne i mechaniczne.

Czy Konstal realizuje podobne projekty dla OZE?
Tak — mamy doświadczenie w konstrukcjach pod fotowoltaikę oraz innych projektach dla sektora odnawialnych źródeł energii.

Kontakt

„Stale na czas”
pn–pt 7:00–16:00
ul. Stalowa 9
tel. 89 648 67 14
e-mail: biuro@konstalilawa.pl
https://konstalilawa.pl

Potrzebujesz konstrukcji stalowych?

Skontaktuj się z nami — doradzimy rozwiązanie, dobierzemy materiał i technologię zabezpieczeń pod konkretne warunki pracy (w tym środowisko morskie).
[Skontaktuj się → https://konstalilawa.pl/kontakt/]

Bądź na bieżąco i sprawdzaj nasz – Fanpage – Konstal

Sprawdź nasze aktualności – Najnowsze wieści Konstal

Certyfikat ISO 9001:2015, ISO 14001:2015